مواضع مقدس رهبر ایران
مواضع مقدس رهبر ایران

 

پرفسور کلاودیو موفا استاد روابط بین المللی دانشگاه ترامو در ایتالیا

موضع آیت الله خامنه ای در برابر آمریکا مقدس و صحیح است

رم - پروفسور ˈکلاودیو موفاˈ استاد روابط بین المللی دانشگاه ترامو در ایتالیا با اشاره به موضع آیت الله خامنه ای پیرامون رد پیشنهاد گفت و گوی مستقیم میان تهران و واشنگتن گفت: موضع آیت الله خامنه ای در برابر پیشنهاد

واشنگتن مقدس و بدون عیب است.
استاد روابط بین المللی دانشگاه ترامو در مصاحبه ای اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رم با اشاره به اظهارات آیت الله خامنه ای مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی با فضای زور و تهدید حاضر به مذاکره نمی شود، افزود: موضع گیری آیت الله خامنه ای رهبر عالی ایران نشان می دهد که نیاز به اتخاذ سیاستی قاطع در قبال گستاخی های غرب است.
وی اظهار داشت: من برخی از تصاویر ویدیویی تظاهرات در ایران به رهبری آیت الله خامنه ای را دیدم که مردم را تشویق به مقاومت می کرد. او یک الگوی تحسین آمیز از شجاعت و دانایی سیاسی است، زیرا تنها با واکنش قاطع در برابر تهدیدات می توان به صلح واقعی رسید.
وی گفت: این دقیقا برعکس آن چیزی است که در غرب بویژه در اروپا رخ می دهد. مانند
ˈفرانسوا اولاندˈ رییس جمهور فرانسه که با مداخله در مالی همان راه نیکلای سارکوزی را پیموده که مسوول اصلی بمباران ناتو در لیبی است و یا ˈدیوید کامرونˈ که تحت حمایت لابی انگلیس در اتحادیه اروپا است. همچنین آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان که سیاست سلطه گرانه اش در قبال سایر کشورهای اروپایی باعث خسارات اقتصادی سنگینی به تمام کشورهای عضو اتحادیه شده است.
وی گفت: عدم صحبت کردن بطور واضح و روشن در قبال حق مقدس ایران برای بجلو بردن برنامه هسته ای صلح آمیز و توسعه اقتصادی به خاطر گستاخی های اسراییل است.
وی تاکید کرد: مشکل اصلی خاورمیانه و جنگ های آن جمهوری اسلامی ایران نیست، بلکه اسراییل است که از سال 1948 تاکنون باعث این مشکلات شده است.
وی گفت: ایران در حال توسعه صنعت هسته ای است و تاکنون هیچ شواهدی دال بر نظامی بودن آن ثابت نشده، در حالی که اسراییل حداقل دارای 200 کلاهک هسته ای می باشد و همواره کانون تنش و جنگ در تمام منطقه است.
وی افزود: بنابراین گروه 1+5 باید دست از تحمیل مصالحه در قبال استراتژی روشن توسعه در ایران برداشته و بر اساس ماده شماره 3 آژانس هسته ای مانع بایکوت ایران شود و می بایست مانع شهرک سازی های جدید اسراییل در سرزمین های فلسطینی شده و اجازه سرقت مناطق قابل ساخت و ساز در بیت المقدس را ندهد . تنها با این روش می تواند به صلح واقعی رسید.